http://cikgucomelselalu.blogspot.com

Wednesday, June 30, 2010

Student YaNg RiAnG GemBiRa

emmm ape nak cerita..dah lama tak tulis ni..hehe, aku biasala, kalau cerita taklain mesti pasal student kesayanagn aku la kan...
 semalam aku tak dapat nak abiskan oral test untuke kelas Gardenia sebab ada meeting...Alhamdulillah sempat untuk masuk kelas PAL...huhu ingat lagi budak yang aku hampir2 naik tangan tu???semalam tetiba muncul lepas seminggu takde...takpela.aku layan sama je...jadi cara baru yang aku buat untuk elakkan diorang keluar n chat dengan orang yang kat luar tu, aku tutup pintu n tingkap..heheh..diorang cakap, teacher, panasla..tada angin..biarla takde..biar panas.agak kejam tapi berkesan gakla.Alhamdulillah budak tu pun menulis even aku tau dia tak paham pun apa aku ajar dia...yang penting dia tunjuk nak buat la..ok la tu..ada improvement kan...

budak2 sentiasa memerhati apa yang cikgu dia pakai mean baju, tudung, kasut semuala..semua diperhatikan..sebab tu ornag cakap cikgu ni idol...jadi contoh..macam aku sendiri, budak2 tegur, cikgu2, semua pink kan..hahah, selipar p toilet pun pink..adeh...heheh. cikgu sok pakai baju biru plak yer..diorang plak temtukan warna baju apa aku nak pakai...

budak2 ni sweet sgt..yela..diorang memnag nakal.sgt nakal.biasala budak baru nak naik..kite takleh fokus kat budak yang otak geliga je...bagi aku bagi perhatian lebih sket la kat budak2 yang special ni...diornag memnag tak pandai macam budak2 kelas atas, tapi kalau kite dapat cari "soft spot" diorang, yang nakal pun leh jadi baik kan...diornag cuma tengah pening n keliru identiti apa sebennarnya diornag.diornag tengah menilai mana yang baik dan mana yang buruk, diornag tengah berusaha untuk beradaptasi dengan dunia...

kena pk gak sebb budak2 nakal ni biasanya jadi nakal bersebb...berbalik pada masalah kat umah..macam2 kan...kite tak tau apa yang diornag hadapi. jadi bagi aku, tak salah kite bagi smenagt.mungkin kite takleh nak fokus pada semua orang tapi, at least bila kite cakap n gurau2 or nasihat dalam kelas tu, sket walau tak banyak, melekatla dalam fikiran. kalau dah melekat, mesti berfikir kan..dah berfikir InsyaAllah disusuli dengan tindakan.....

aku sayang diornag tapi aku manusia biasa..kenkadang takleh nak take intention pada semua orang..I mean semua student...kena cube sedaya upaya....

No comments:

Post a Comment